Főoldal > Cikkek > Mozgás > 4 jógagyakorlat, amitől egészségesebb leszel és még a hallásodat is javítja - Így kivitelezd őket!

4 jógagyakorlat, amitől egészségesebb leszel és még a hallásodat is javítja - Így kivitelezd őket!

Szülőklapja képA rendszeres jógázás nagymértékben segít megőrizni testi, szellemi és lelki egészségünket. Hallásunk javításához is segítségül hívhatjuk. Mely gyakorlatok segítik megőrizni hallásunk és miért? Hogyan végezzük el őket?

Szerző: Nagyszülők Lapja
2019-02-21
Forrás: Nagyszülők Lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

A rendszeres jógázás nagymértékben segít megőrizni testi, szellemi és lelki egészségünket. De ki gondolná, hogy még hallásunk javításához is segítségül hívhatjuk?

A halláscsökkenés egyik ismert oka a pajzsmirigy alulműködése, mely akár siketséghez is vezethet. A pajzsmirigyműködés megfelelő beállításával általában hallásjavulás érhető el. Több olyan jógagyakorlat létezik, mellyel támogathatjuk a pajzsmirigy egészségét. Mivel az alulműködés gyakorta elhízással párosul, a jógával elérhető súlycsökkenés szintén segíthet a fülkürt jobb működésében és a normál dobüregi nyomás helyreállításában.

4 jógagyakorlat, melyek javíthatnak hallásunkon


Mivel a belső fül igen érzékeny a keringési problémákra, azok a jógagyakorlatok is nagyon hasznosak, melyek serkentik a test vérkeringését. Ha a belsőfülben lévő hallószőrök nem kapnak elegendő oxigént, a sejtekben felhalmozódhatnak a káros szabad gyökök, melyek a sejtek pusztulásához, és maradandó halláskárosodáshoz vezethetnek.



Íme, négy jógagyakorlat, melyek támogatják hallószervünk egészségét, és akár az élesebb halláshoz is hozzásegíthetnek:

1. Gyertya (szarvángászana)
Az iskolai tesiórákon nem is gondoltuk, hogy amikor tanárunk gyertyaállást kért tőlünk, akkor éppen az egyik leghasznosabb jógapózt végeztük.

- A gyakorlathoz feküdjünk hanyatt, a karokat tegyük a comb mellé lefordított tenyérrel.
- Erőteljes belégzés után emeljük fel a lábakat függőleges helyzetbe, kezeinkkel támasszuk meg derekunkat.
- Lélegezzünk ki, az állunkat szorítsuk le, és tartsuk ki a pózt. Közben megerőltetés nélkül lélegezzünk.

Eleinte egy-két percig, később öt-tíz percig végezhetjük a gyakorlatot. Ez az ászana oxigéndús vérrel látja el a nyaki ereket, felpezsdíti a vérkeringést, de különösen a pajzsmirigyet edzi, regenerálja. Segíthet a pajzsmirigy okozta súlytöbblet leadásában is. A szem, a torok és a fül rendellenességeinél is megfigyelték jótékony hatását.

2. Ekeállás (halászana)
Ez a jógapóz szintén ismerős lehet az iskolából. Elsősorban a hátizmok nyújtására és hátgerincferdülés ellen végeztük.
- Hanyattfekvésből indulunk, a karokat lefelé fordított tenyérrel helyezzük a comb mellé.
- Mély belégzés mellett kinyújtott lábainkat emeljük meg, és lassan eresszük a fejünk mögé a talajra.
- A lábak emelésekor belégzést végzünk, aztán tartsunk néhány másodperces légzésszünetet, hanyattfekvésbe visszatérés közben pedig lélegezzünk ki. Két-három percig végezzük a gyakorlatot. Ez a gyakorlat szintén fokozza a pajzsmirigy vérellátását, és a has környéki zsírpárnák eltüntetéséhez is kiváló.

A gyertyaállást és az ekeállást magas vérnyomás, merev gerinc, és szívproblémák esetén csak kellő óvatossággal, orvosi javallat mellett végezzük! Csak addig nyújtózzunk, amíg nem érzünk fájdalmat, nem baj, ha nem sikerül tökéletesen kivitelezni egy gyakorlatot. Legyünk türelmesek és kitartóak, idővel egyre ügyesebbek leszünk!

3. Nyakgyakorlatok
Az életkor előrehaladtával a csigolyák meszesedése következtében csökkenhet az agy és a belső fül vérellátása. Rendszeres nyakgyakorlatokkal ezt a hatást csökkenthetjük. A következő gyakorlatokat álló vagy ülő helyzetben is végezhetjük.

- A fejet hajtsuk lassan előre, állunkat szorítsuk le a mellkas irányába, majd lassan emeljük a fejet, és hajtsuk hátra, ameddig bírjuk.
- A második gyakorlatban nézzünk előre, és a fejünket hajtsuk oldalra. Próbáljuk megérinteni először bal fülünkkel a bal vállunkat, majd jobb fülünkkel a jobb vállunkat. A fejet ne fordítsuk el.
- A harmadik gyakorlatban végezzünk teljes fejkörzést, először jobbra, majd balra körözzünk a fejünkkel.

Egyik pózt se erőltessük, addig nyújtózkodjunk, ameddig könnyedén el bírjuk végezni a gyakorlatot. Mindegyiket ismételjük néhányszor.

4. Méhecske légzés (bhramari pranayama)
Ez a gyakorlat onnan kapta a nevét, hogy kilégzéskor zümmögő hang keletkezik.

- Nyugodt környezetben üljünk le törökülésbe, vagy egy székre, és próbáljunk ellazulni. Ügyeljünk rá, hogy hátunk egyenes legyen.
- Hunyjuk le a szemünket, az ajkakat lágyan zárjuk össze, és mutatóujjainkkal zárjuk le mindkét hallójáratot.
- Vegyünk mély lélegzetet orron át, kilégzéskor pedig adjunk ki egy elnyújtott, zümmögéshez hasonló ’m’ hangot zengetve, mely visszhangot kelt, miközben a belső fülre koncentrálunk. Magas hanggal jobb eredményt érhetünk el. A gyakorlat stimulálja a hallószőröket, segíti a jobb beszédfelismerést, emellett erős stresszoldó.
- Hatszor-tízszer ismételjük meg a gyakorlatot.

Fülgyulladás, arcüregi gyulladások esetén ne végezzük!

MIért fontosak a légzőgyakorlatok?
A jógában különösen jelentős szerepet töltenek be a légzőgyakorlatok (pránajámák), melyek helyes gyakorlásához nélkülözhetetlen, hogy kellő alapossággal megtanuljuk őket, mert csak így tudják kifejteni áldásos hatásukat. Tény, hogy az emberek többsége nem tud helyesen lélegezni, pontosabban nem ismeri azokat a légzéstechnikákat, melyek segítségével valóban egészségének javulását érhetné el.

Ezt is próbáld ki! Kímélő 10 perces jóga kezdőknek - 5 jógagyakorlat, amit minden nap végezz el, hogy fittebb és egészségesebb légy »

A jóga légzőgyakorlataival egész testünk működését befolyásolhatjuk, a szívműködést, a vérkeringést, az idegrendszer működését, minden szervünk – így hallószervünk - számára is biztosíthatjuk, hogy oxigénben dúsabb vért kapjon. A nem jógázó emberek tüdejében akár hatszor kevesebb a friss levegő, mint a rendszeres jógázókéban! A jógában még a légzésszünet (kumbhaka) is nagy jelentőséggel bír, melynek során a vér szén-dioxid szintjének emelésével érhető el többek között a hallószerv és az agyi központok stimulálása és regenerálódása.

Ismerkedjünk meg a jógagyakorlatokkal közelebbről, hogy érezhessük nem csupán a hallásra, hanem az egész testre gyakorolt jótékony hatásukat.

Forrás: mindenamihallas.hu / Jáksó Nóra
Fotó: Freepik/freepik

Címkék: jóga, hallás, mozgás

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*

Kapcsolódó cikkek

Ezért fontos a rendszeres mozgás idősebb korban is! - Még a hallásodra is hatással lehet
Ezért fontos a rendszeres mozgás idősebb korban is! - Még a hallásodra is hatással lehet

Egy amerikai vizsgálat szerint az idősek körében a kevesebb mozgás és a hallásromlás között összefüggés mutatható ki. Egészen pontosan a 40 dB-nél nagyobb mértékű halláscsökkenésre jóval nagyobb az esély, ha az illető keveset mozog, mint ha aktívabb életet élne.

tovább a cikkre
Egy népszerű újévi fogadalom, mely a hallásodat is védheti: Ezt tedd rendszeresen az idei évben, hogy egészségesebb legyél
Egy népszerű újévi fogadalom, mely a hallásodat is védheti: Ezt tedd rendszeresen az idei évben, hogy egészségesebb legyél

Talán a leggyakoribb újévi fogadalmak egyike, hogy megígérjük magunknak, fittebbek és karcsúbbak leszünk a jövő esztendőben. Ha ezt sikerül megvalósítanunk, nem csak a derékbőségünk lesz kisebb, hanem a halláscsökkenés kockázata is.

tovább a cikkre
Út az egészséghez program: 3 különleges tanösvény az országban, ahol szívbetegek, magas vérnyomással élők is végigmehetnek
Út az egészséghez program: 3 különleges tanösvény az országban, ahol szívbetegek, magas vérnyomással élők is végigmehetnek

Szív- és érrendszeri betegek, magas vérnyomással élők, valamint cukorbetegek rehabilitációját segítő tanösvényt avattak kedden a Miskolcon, a bükki Csanyik-völgyben, az Út az egészséghez program keretében. Ez már a harmadik, egyben első vidéki tanösvénye a programnak.

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

Szakértők

Babakonyha

Mit egyen az unokám

Málnás vanília fagyi házilag: Ez az ínycsiklandó nyári édesség 20 perc alatt elkészül a konyhádban tovább

Karácsonyi diós-fahéjas kuglóf recept - Csak keverd össze a hozzávalókat és már sütheted is! tovább

Sütés nélküli zserbógolyó recept: 30 perces csokis süti, ha gyorsan készítenél valami finomat tovább

Fahéjas csiga receptje házilag - Így lesz igazán puha és omlós a tésztája tovább

Csokis-kókuszos tölcsér csokiöntettel: Leveles tésztás finomság, ahogy a cukrászok készítik! - Mutatjuk lépésről lépésre tovább

Málnás-kókuszos pillesüti recept - Lisztmentes, könnyű sütemény meleg nyári napokra tovább

Cukkini receptek egyszerűen - 5 fenséges cukkinis étel ebédre vagy vacsorára, amíg tart a szezon tovább

Munka, nyugdíj

Munka, nyugdíj

Nyugdíj 2021: Decemberben hamarabb érkezik a nyugdíj a szokásosnál! - Mikor számíthatsz az utalásra? tovább

13. havi nyugdíj: A teljes 13. havi nyugdíjat kifizetik 2022 februárjában - jelentette be Novák Katalin tovább

Nyugdíjprémium és nyugdíjkorrekció 2021: Péntek estig a legtöbben megkapják a beígért 80 ezer forintos nyugdíjprémiumot  tovább

Nyugdíjprémium - Orbán Viktor: Mindenki egységesen 80 ezer forint nyugdíjprémiumot kap novemberben tovább

Nyugdíjprémium 2021: Akár 56 ezer forint egyszeri juttatást is kaphatnak a nyugdíjasok idén tovább

13. havi nyugdíj 2021: Itt a dátum, mikor kezdik utalni a 13. havi nyugdíj egy heti részét tovább

Nyugdíj utalása 2020: Decemberben előbb érkezik a nyugdíj a bankszámlára! - Nem kell december 12-ig várni tovább

Életmód

Életmód

5-ből 4 ember túlsúlyos vagy elhízott 60 év felett - Ezért szedtek fel plusz kilókat az emberek a karantén alatt tovább

Ezért fogyassz rendszeresen levest! - Levesfogyasztás élettani hatásai, levesfőzési fortélyok, levesek a diétában, levespor veszélyei tovább

Fürdőgyógyászati kezelések kisokos: Melyik kezelés milyen betegség ellen hatásos? - Szakember válaszol tovább

Így használd a gyógyvizeket fájdalomcsillapításra! - Melyik gyógyvíz milyen betegségre jó? tovább

A betegségek hátterében vízerek és káros sugárzások is állhatnak tovább

Veszélyesek lehetnek bizonyos gyógynövények! Mit ne adjunk a gyerekeknek? tovább

Ezért muszáj párásítani a csecsemők és gyermekek szobájában tovább

ELLÁTÁSOK, TÁMOGATÁSOK KISOKOSA

Állami támogatások, kedvezményes nyugdíj, ápolási díj, időskori segély, egyszeri segély, nyugdíjas bérlet, özvegyi nyugdíj... Nézd meg, hogy mik a feltételei az ellátásoknak, támogatásoknak.

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Videók

Recept ajánlatunk

Zöldséges csirkemell

Zöldséges csirkemell

Várandós kismamáknak ajánlott ételek >>
12 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 4 db csirkemell 1 fej lilahagyma 1 csomó újhagyma 3 db paradicsom 1 db paprika 15 dkg reszelt sajt Tej Jódozott só Bors Mustár Vaj

Recept:

A csirkemellet alaposan megmossuk, majd a mustárral ízesített tejben 1-2 órát pácoljuk. A hagymákat, paradicsomot, paprikát karikákra vágjuk.

Egy tűzálló tálat kikenünk egy kevés vajjal. A csirkemellet alaposan lecsöpögtetjük, sózzuk, enyhén borsozzuk(...) tovább a teljes recepthez...


CSED, GYED, GYES kalkulátor

Tudod, hogy mennyi lesz a Csed, Gyed, Gyes összege? Kalkulátorunkkal könnyen kiszámíthatod. Speciális eset a Tiéd? Nálunk mindenki megtalálja a rá vonatkozó számításokat!

[x] hirdetés

Legfrissebb szakértői válasz

Szatmáry Tünde Katalin

Szatmáry Tünde Katalin

Kiemelt hazai és nemzetközi nyugdíjszakreferens

tovább a szakértőhöz >>

Tisztelt Hölgyem!
Természetesen megfontolandó a nyugdíj igénylés dátuma az ön esetében, mivel számos tényezőre kell kiemlten figyelni.
Személyre szabott szaktanácsot és előzetes nyugdíj számítást tudok önnek javasolni. 2021.-es szorzószámokat csak is kizárólag 2020.március végén lesz hatályos.
Amennyiben igényli úgy jelezze.
www.ugyintezesazonnal.hu
Köszönettel: Szatmáry Tünde Katalin

Ezt olvastad már? [x]
Egészség

Alzheimer-kór ellen is hatásos lehet a Viagra - Erre jöttek rá amerikai agykutatók

vissza vissza