Főoldal > Cikkek > Diéta > 25 tuti tipp a fogyáshoz!

25 tuti tipp a fogyáshoz!

Szülőklapja képA fogyókúra önmagában nem elegendő az egészséges testsúly és BMI index fenntartásához. Az okos döntések, apró de hatásos változtatások hosszú távú sikert hozhatnak. Íme, néhány ötlet az életmód könnyed átalakítására.

Szerző: Nagyszülők Lapja
2014-09-23
Forrás: Nagyszülők Lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

1. Legyen rá idő
A túl gyors tempó gátolja a telítettség érzésének kialakulását, így a szükségesnél több táplálék kerül a szervezetbe. Be kell állítani egy stoppert 20 percre, ennyi idő kell egy étkezésre. Ez egyike a fogyáshoz és megfelelő emésztéshez szükséges fontos szokásoknak. Milyen jó is kiélvezni minden egyes falatot!

2. Több alvás
Egy órával több alvás egy év alatt 6 kilóval kevesebbet is jelenthetne a Michigani Egyetem kutatói szerint. Ha a céltalan tevékenységeket és a meggondolatlan nassolást inkább az alvás váltja fel, akár 6 %-kal is csökkentheti a kalóriabevitel. Az eredmények egyénenként eltérnek, de az alvás másként is segíthet. Aki nem alszik eleget, az ugyanis éhesebb lesz a kelleténél.

3. Három zöldség
Ha egyféle zöldség helyett három is tarkállik a vacsoraasztalon, észrevétlenül többet eszik belőle a társaság. Többféle választási lehetőség esetén az ember kevesebbet eszik. A sok rost és magas víztartalom hamar eltelít és a tápanyag is több benne. Öntetnek elég a citromlé és néhány fűszer a nehéz, zsíros dresszingek helyett.

4. Levesbirodalom
A húsleves segítségével kevesebb kalóriával is jól lehet lakni. Ott van például az olasz zöldségleves vagy a csirkehúsleves. Nagyon jó ezzel kezdeni az étkezést, mert lassítja az evés folyamatát és csökkenti az étvágyat. Nem árt azonban óvakodni a magas zsírtartalmú krémes változatoktól. A kreativitásnak szinte semmi sem szabhat határt.

5. Teljes kiőrlésű gabonák
Ez a jó megoldás az egészséges és erős emésztőszervekhez. A barna rizs, az árpa, a zab, a hajdina és a teljes értékű búza szintén a bombabiztos stratégia részét képezik. Így hamarabb telítődik az ember, javul a koleszterinszint is. Annyi az egész, hogy a fehér helyett a teljes kiőrlésű kenyérért kell nyúlni az üzletben!

6. „AZ” a farmer
Érdemes kiakasztani egy régi kedvenc ruhát, szoknyát, vagy farmert egy jól látható helyre. Ez az emlékeztető arra, hogy miért is fogyókúrázik az ember. Olyat kell választani, ami csak kicsit szűk, hogy az eredményt viszonylag rövid időn belül el lehessen érni.

7. Nem kell a szalonna
Felesleges a két szelet bacon a reggelihez, vagy a déli szendvicsbe. Ez az egyszerű mozdulat 100 kalóriát takarít meg, ami egy év alatt 4,5 kg fogyást eredményezhet. Olyasmivel kell helyettesíteni, ami kevésbé energiadús: paradicsomszelet, banán, sült paprika, mustár vagy fűszeres kecskesajt.

8. Pizza-csel
A zöldséges feltét a húsoshoz képest akár 100 kalóriával kevesebbet is jelenthet étkezésenként. A sajt is legyen kevesebb, vagy legalább zsírszegény. Tésztából is sok helyen lehet kérni vékonyat. A szeletekről érdemes leitatni a felesleges zsiradékot egy papír törlővel.

9. Okosan az italokkal: kevesebb cukor is elég
Egy cukros innivalót érdemes felváltani vízre vagy nullkalóriás üdítőre, így 10 kávéskanállal kevesebb cukor kerül a szervezetbe. Ízesítésnek kiváló a citrom, a menta vagy a fagyasztott eper. A folyadékkal bevitt cukortól senki sem lakik jól. Egy tanulmányban azt vizsgálták, mi történik, ha valaki zselés cukorkából vagy cukros üdítőből visz be extra 450 kalóriát. A cukorkaevők önkéntelenül is kevesebb kalóriát vittek be másból, de az üdítős csoport tagjai nem. Ők négy hét alatt híztak 1 kilót.

10. Okosan az italokkal: jobb a magas, vékony pohár
Az alacsony, öblös pohár helyett jobb a magas, vékony. Így 25-30 %-kal csökkenthető a folyékony kalóriák száma. Brian Wansink szerint az optikai csalódás miatt iszunk többet vagy kevesebbet. A Cornell Egyetemen elvégzett vizsgálatai szerint mindenki több italt tölt ki az alacsony, öblös poharakba, még a képzett mixerek is.

11. Okosan az italokkal: alkohol-stop
Ha egy eseményen inni kell, az első alkoholos italt kísérje alkoholmentes, alacsony kalóriatartalmú folyadék, például ásványvíz, ne pedig sör vagy bor. Az alkoholban sok a kalória, ráadásul az önkontrollt is befolyásolja, így könnyebben enged az ember a rágcsálnivalók és más ételek csábításának.

12. Okosan az italokkal: zöld tea
A zöld tea közismerten segíti a fogyást és egészséges is. Néhány tanulmány azt állapította meg, hogy átmenetileg növeli a kalóriaégetés mértékét, valószínűleg a katekin nevű anyag révén. Az antioxidánsok miatt az immunrendszerre is jótékony hatást gyakorol. A koffeintartalmára azért nem árt odafigyelni.

13. Jóga tudatállapot
A jógázók általában karcsúbbak, mint azok, akik nem végeznek hasonló testmozgást, derült ki a Journal of the American Dietetic Association egyik cikkéből. Mi lehet az összefüggés? A mozgáson kívül a jógázók az étkezésre is jobban odafigyelnek. A kutatók szerint a jóga önuralomra nevel, ami a táplálkozásban is megnyilvánul.

14. Menjen össze a tányér is
Kisebb tányérból automatikusan kevesebbet eszik mindenki. Brian Wansink a Cornellből tesztek sorozatából derítette ki, hogy nagyobb tányérra többet szednek és többet is esznek belőle az emberek. A kísérlet során senki sem vette észre, hogy ezzel a trükkös módszerrel 200 kalóriával kevesebbet vett magához, ugyanis így sem maradtak éhesek.

15. Szünet evés közben
A legtöbben spontán szünetet tartanak evés közben, amikor pár percre leteszik az evőeszközt. Ezt a pillanatot kell nyakon csípni, és befejezni az étkezést. A test mindig pontos jelzést ad, mikor lakott jól, csak sokan nem figyelnek rá.

16. Mentolos rágógumi
Amikor támad a nassolási láz, inkább erőteljesen mentolos ízű, cukormentes rágógumira essen a választás. A munka utáni főzőcskézés, a bulik, a tévézés és az internetezés a legveszélyesebb az észrevétlen rágcsálás szempontjából. Az erős rágógumi elnyomja más ételek ízét, így azok már nem esnek jól.

17. Hazai koszt
Hetente ötször kerüljön a tányérra otthon elkészített étel, így elkerülhető a zsírpárnák szaporodása. A Consumer Reports felmérése szerint ez az egyik leggyakoribb szokása a sikeres fogyózóknak. Túl nagy kihívásnak tűnik? Pedig a főzés egyszerűbb, mint amilyennek gondolják. Annyi az egész, hogy egy hétre előre meg kell tervezni az étrendet, és annak megfelelően bevásárolni.

18. Fontos az adagolás
A vékonyak titka a visszafogott adagolás. Elég csak néhány alkalommal megmérni az étel mennyiségét, utána megy már automatikusan is. Kisebb ételcsomag is elég. Veszélyes az is, ha többet főzünk, mint amennyi elfogy, mert így könnyű a túlevés hibájába esni.

19. A 80-20 szabály
A nyugatiakat úgy szoktatták, hogy mindig tömjék degeszre magukat. A japán Okinawa lakói azonban csak 80 %-osan laknak jól étkezésenként. Még nevet is adtak ennek a természetes fogyókúrás szokásnak: hara hachi bu. Aki 20 %-kal kevesebbet vesz magának, mint addig, lassan és megfontoltan falatozik, nem fogja hiányolni ezt a mennyiséget.

20. Trükkök az étteremben
A vendéglátóhelyek rendszeresen hatalmas adagokat szolgálnak fel, de túl lehet járni az eszükön:
• Az előételt meg lehet osztani egy jó baráttal, sőt, akár önálló fogásként is szerepelhet.
• Felnőttek is ehetnek gyerekmenüt.
• Az étel 80 %-ának elfogyasztása után a maradékot azonnal be kell csomagoltatni.
• Hajléktalanokból sehol sincs hiány, nagylelkű gesztus nekik adni a kis csomagot, nem pedig később elnassolni.
• Egy kisebb előétel kiegészíthető salátával, így a tányér fele zöldségekkel lesz tele a megfelelő egyensúly érdekében.
• Az étlapon a legszebb szavak a „grillezett” és a „párolt”. Az „olajban sült”, a „gazdag” és a „szósz” kifejezések nem fogyókúrázóknak valók.

21. A szósz legyen piros!
A paradicsomos mártásokban általában kevesebb a kalória és a zsír, mint a tejszínesekben. Ennek ellenére természetesen számít azért az adag mérete is. Egy adag tészta ne legyen nagyobb egy teniszlabdánál. Jobb ebből csak fél adagot kérni, ha lehet, és salátával vagy zöldséggel egészíteni ki a menüt.

22. Kevesebb húst
A WebMD nevű hírportál „receptdoktora”, Elaine Magee szerint a vegetáriánus étkezés fogyasztó hatású. A vegák általában 20 %-kal soványabbak a húsevőknél. Ennek sok oka van, de a zöldségek fontos szerepet játszanak benne. A babburger, a lencseleves és társai bővelkednek rostokban. A legtöbb ember csak a szükséges mennyiség felét eszi meg belőle.

23. 100 kalóriával többet elégetni
Évente 15 kiló is leadható csak azzal, ha naponta 100 kalóriával többet égetünk el. Az alábbi könnyű mozgásformák közül legalább háromszor egy héten ki kell választani az egyiket, de lehet akár minden nap is:
• 1,5 km séta (kb. 20 perc).
• Kertészkedés egy órán át, vagy kaszálás 20 percig.
• Takarítás 30 percig.
• Lift és felvonó helyett ott a lépcső.
• Reggel vagy este 15 perc laza torna.

24. Jutalmazás
Ha sikerült leszokni az üdítőkről, vagy eltelt egy nap túlevés nélkül, jutalmat érdemel a diétázó. Mondjuk egy pedikűrt, egy új ruhát… esetleg alkalmanként egy kis darab, antioxidánsokban gazdag étcsokoládét. Fontos számon tartani a mérföldköveket, mert a jó szokások lépésről lépésre alakulnak át egészséges életmóddá.

25. MOSOLY!
Sosem szabad alábecsülni a derű-faktort. Egy szökkenés járás közben, vagy egy mosoly a telefonbeszélgetés során boldogabbá tesz. Ráadásul a jókedv ragadós is.

 

hirdetés

Szürkehályogtól szenved?

Új lézeres szürkehályog-műtét: biztonságosabb, kevésbé terheli a szemet, gyorsabb gyógyulással jár és
fájdalommentes.
Kattintson ide a fájdalommentes kezelés részleteiért! >>

vonal

[x] hirdetés

Címkék: tipp, fogyás, testsúly, egészség, életmód

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*

Kapcsolódó cikkek

Nem is hizlal a tészta? Így hat a mediterrán diéta a szervezetre a kutatók szerint
Nem is hizlal a tészta? Így hat a mediterrán diéta a szervezetre a kutatók szerint

Amikor fogyókúrába kezdünk, az elsők között vonjuk meg magunktól a finom és kívánatos tésztaételeket. Ki más, ha nem az olaszok igyekeztek utánajárni annak, illetve bebizonyítani azt, hogy a tészta valójában nem is hizlal. Az olasz kutatók tanulmánya természetesen a mediterrán diétára esküszik... Részletek a cikkben.

tovább a cikkre
Ízületi problémák, érelmeszesedés, csontritkulás, vashiány megelőzése - Hogyan kell helyesen táplálkozni, ha már elmúltál 60? Dietetikus tanácsai
Ízületi problémák, érelmeszesedés, csontritkulás, vashiány megelőzése - Hogyan kell helyesen táplálkozni, ha már elmúltál 60? Dietetikus tanácsai

60-65 év felett már az emésztés, a tápanyag-felszívódás sem úgy működik, mint korábban. Emiatt sem mindegy, hogy milyen ételeket és hogyan eszünk. Dietetikus tanácsai középkorúaknak, akiknek nem mellékes a tudatos táplálkozás.

tovább a cikkre
Fejfájás, gyulladások, ízületi fájdalom, rossz közérzet ellen: ezeket az ételeket fogyaszd, hogy enyhüljenek a panaszok! Dietetikus tanácsai
Fejfájás, gyulladások, ízületi fájdalom, rossz közérzet ellen: ezeket az ételeket fogyaszd, hogy enyhüljenek a panaszok! Dietetikus tanácsai

Ma már tény, hogy egyes ételek befolyásolják a hangulatot, míg mások fájdalomcsillapításra alkalmasak. Mit együnk tehát fejfájásra, rosszkedvre vagy ízületi fájdalom esetén? Cikkünkből kiderül.

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABAVÁRÓ VAN A CSALÁDBAN?
Ajándékot keresel neki? Szeretnéd meglepni valamivel? A Pocakosnapló, a best seller kismamakönyv garantáltan telitalálat lesz! Kattints ide és lepd meg élete legfontosabb naplókönyvével! >>

vonal

[x] hirdetés

Szakértők

Babakonyha

Mit egyen az unokám

Diós almatorta - igazi őszi sütemény fahéjjal és porcukorral tovább

Muffin palacsinta: omlós sütemény csokival és gyümölcsdarabokkal tovább

21 vidám étel ötlet gyerekeknek, fotókkal - Reggelire, uzsonnára vagy gyerekzsúrra is tökéletes tovább

Hozzátáplálás, glutén bevezetése: miért nem jó erre a babakeksz, háztartási keksz? Hogyan vezesd be a glutént a baba étrendjébe? tovább

Naplemente-szelet: könnyű nyári sütemény vaníliás krémmel tovább

Habkönnyű piskótatorta gyümölccsel és csokival - Igazi nyári desszert, ha ennél egy kis sütit tovább

Étcsoki, tejcsoki, fehércsoki, nugát - Melyik a legjobb a gyereknek? Dietetikus válaszol tovább

Munka, nyugdíj

Munka, nyugdíj

Nyugdíjigénylés menete: mi a teendő, ha a nyugdíjigénylő külföldön is dolgozott? Szakértő tanácsai tovább

Így óvd az egészséged, ha dolgozol! - Mire figyelj oda, ha ülőmunkát végzel, számítógéppel dolgozol, krónikus betegséggel élsz? tovább

Nyugdíjigénylés menete: milyen dokumentumok szükségesek a nyugdíjigényléshez? Hogyan állapítják meg az összegét? Szakértő válaszol tovább

Özvegyi nyugdíj, árvaellátás, szülői nyugdíj - Milyen ellátások igényelhetők az elhunyt családtagok után? Szakértő válaszol! tovább

Adategyezetési eljárás nyugdíj megállapításához: mire kell figyelned, ha 1960 és 1964 között születtél? Nyugdíjszakértő válaszol tovább

Nyugdíj 2017 - Kik igényelhetnek öregségi nyugdíjat idén? Mire kell kiemelten figyelni a nyugdíjigény benyújtásakor? Nyugdíjszakértő válaszol tovább

Megvásárolható szolgálati idő nyugdíjhoz? - Mit tehetsz, ha tudod, hogy nem lesz meg a nyugdíjhoz szükséges ledolgozott szolgálati évek száma? tovább

Életmód

Életmód

A betegségek hátterében vízerek és káros sugárzások is állhatnak tovább

Veszélyesek lehetnek bizonyos gyógynövények! Mit ne adjunk a gyerekeknek? tovább

Ezért muszáj párásítani a csecsemők és gyermekek szobájában tovább

Dohányzol a gyermek közelében? Ezért ne tedd! tovább

Hogyan adjuk be a babáknak, gyerekeknek a gyógyszert? tovább

Gyomorégés, székrekedés, rossz kedv ellen egyél banánt! tovább

hirdetés

[x] hirdetés

hirdetés

ELLÁTÁSOK, TÁMOGATÁSOK KISOKOSA

Állami támogatások, kedvezményes nyugdíj, ápolási díj, időskori segély, egyszeri segély, nyugdíjas bérlet, özvegyi nyugdíj... Nézd meg, hogy mik a feltételei az ellátásoknak, támogatásoknak.

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Videók

Recept ajánlatunk

Zöldséges csirkemell

Zöldséges csirkemell

Várandós kismamáknak ajánlott ételek >>
12 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 4 db csirkemell 1 fej lilahagyma 1 csomó újhagyma 3 db paradicsom 1 db paprika 15 dkg reszelt sajt Tej Jódozott só Bors Mustár Vaj

Recept:

A csirkemellet alaposan megmossuk, majd a mustárral ízesített tejben 1-2 órát pácoljuk. A hagymákat, paradicsomot, paprikát karikákra vágjuk.

Egy tűzálló tálat kikenünk egy kevés vajjal. A csirkemellet alaposan lecsöpögtetjük, sózzuk, enyhén borsozzuk(...) tovább a teljes recepthez...


hirdetés

CSED, GYED, GYES kalkulátor

Tudod, hogy mennyi lesz a Csed, Gyed, Gyes összege? Kalkulátorunkkal könnyen kiszámíthatod. Speciális eset a Tiéd? Nálunk mindenki megtalálja a rá vonatkozó számításokat!

[x] hirdetés

Legfrissebb szakértői válasz

Szatmáry Tünde Katalin

Szatmáry Tünde Katalin

Kiemelt hazai és nemzetközi nyugdíjszakreferens

tovább a szakértőhöz >>

Kedves Rózsika!

Azt javaslom, hogy szíveskedjen egy felülvizsgálati kérelmet előterjeszteni az ONYF. hez címezve. Írásba tegye fel kérdéseit. Önnek erre szakosodott jogászok fognak válaszolni.
Amennyiben ezt sem tudja elfogadni úgy javaslom hogy keressen fel egy szakosodott ügyvédet.
Tisztelettel: Szatmáry Tünde katalin

Rovatok

Cikkek témái

Szolgáltatások

Konyha
Nagyi receptek / Receptek ételallergiára, betegségekreEdd magad egészségesre

Egészség
Gyógynövénykereső / Gyógyfürdőkereső

Unoka
Unokám fejlődése / Baba receptek / Baba alvás kalkulátor / Baba hossz kalkulátor / Baba súly kalkulátor

Horoszkópok
Baba horoszkóp / Szülő horoszkóp

Nyereményjátékok

Fórum
Szakértők
Webáruház
Videótár
Programajánlók

rssRSS hírcsatorna

Ezt olvastad már? [x]
Egészség

Felejtsd el, amit eddig az idősekről gondoltál! A 70 év felettiek aktívabb életet élnek, mint a huszonévesek, állítja egy kutatás

vissza vissza
Advertisement