Főoldal > Cikkek > Felnőtt betegségek > A nyelven élő baktériumok segíthetik a hasnyálmirigyrák korai diagnózisát

A nyelven élő baktériumok segíthetik a hasnyálmirigyrák korai diagnózisát

Szülőklapja képA nyelven élő baktériumok elemzése segítheti a hasnyálmirigyrák korai diagnózisát egy új tanulmány szerint. A korai stádiumában lévő ember nyelvén élő mikrobák összetétele eltér az egészséges emberétől, egyes baktériumok elszaporodnak, mások elpusztulnak.

Szerző: Nagyszülők Lapja
2019-02-27
Forrás: Nagyszülők Lapja
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

A hasnyálmirigyrák korai stádiumában lévő ember nyelvén élő mikrobák összetétele eltér az egészséges emberétől, mert a betegnél egyes baktériumok elszaporodnak, mások elpusztulnak - állapította meg a Journal of Oral Microbiology című szaklap friss számában megjelent tanulmány.

A nyelven élő baktériumok segíthetik a hasnyálmirigyrák korai diagnózisát

A szervezet más szöveteinek mikrobiomjában - vagyis a testben élő mikroorganizmusok populációjában - megfigyelték már a változást a hasnyálmirigyrákos pácienseknél, a nyelv esetében azonban most bizonyították először - olvasható a tanulmányt ismertető ScienceDaily tudományos hírportálon. Ha az eredményt nagyobb léptékű kutatások is megerősítik, az a súlyos betegség új, életmentő, korai diagnózisához vezethet.

Rengeteg embert érint napjainkban a hasnyálmirigyrák
Évente majdnem tízezer embernél állapítanak meg hasnyálmirigyrákot Nagy-Britanniában, kevesebb mint egy százalékuk marad életben a diagnózis utáni tíz éven túl.

A korai diagnózis jelentősen növeli a kezelés sikerének esélyét, azonban a betegség nagy kihívást jelent, mivel gyakran kevés tünetet okoz továbbterjedése előtt. A legtöbb betegnél ezért már előrehaladott stádiumban van a rák, amikor orvosi segítséget kér. A kutatók olyan biológiai változásokat keresnek, amelyek pontosan jelzik a betegséget a korai szakaszban, és amelyek alapján új szűrővizsgálatokat lehet kidolgozni.

A kutatás részletei
- Az új kutatáshoz 30 olyan pácienst kértek fel, akik a betegség korai szakaszában voltak, valamint egészséges emberek egy 25 fős csoportját.
- Mindannyian 45-65 évesek voltak, se más betegségük, se szájhigiénés problémáik nem voltak.
- A kutatócsoport bonyolult génszekvenálási technológiával vizsgálta meg a résztvevők nyelvlepedékének mintáiban található mikrobákat.

Kutatási eredmények
Azt találták, hogy a hasnyálmirigyrákos páciensek nyelvén jelentősen eltért a mikrobaösszetétel az egészségesek mintáihoz képest. Különösen két baktériumfajta, a hemofilusz és a porphyromonas kis mennyisége, valamint a leptotrichia and fusobaktérium nagy mennyisége különböztette meg a betegek mintáit az egészségesekétől.

Az immunrendszer reakciója lehet a baktériumok eltérő mennyisége
Lancsuan Li, a kutatás vezetője, a Csengcsiangi Egyetem tudósa és csapata feltételezi, hogy a hasnyálmirigyrák és a nyelv mikrobiomjának megváltozása közötti kapcsolatot az immunrendszer jelenti. Lehetséges, hogy a növekvő daganat úgy befolyásolja a védekező rendszert, hogy az némely baktériumfajták szaporodását, mások pusztulását okozza.

Már egy egyszerű vizsgálattal a nyelőcső- és gyomorrák is kimutatható »

Forrás: MTI
Fotó: Freepik / peoplecreations

[x] hirdetés

Túl sok a savad? Gyakran van égő érzés a nyelőcsövedben? Gyomorfájástól, görcsöktől szenvedsz? Kattints ide és nézd meg, hogy mit tehetsz ellene! >>

[x] hirdetés

Címkék: rák, daganat, daganatos megbetegedés, hasnyálmirigyrák, diagnózis, baktérium, korai stádium

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Név*