Főoldal > Cikkek > Egészség > Ételmérgezést is kaphatsz a konyharuhától! - Hogyan kerülheted el a káros baktériumok elszaporodását a konyharuhán?

Szülőklapja képA konyharuhák elősegítik a kórokozók terjedését, és hozzájárulhatnak az ételmérgezések kialakulásához is - állítják a Mauritius Egyetem kutatói.

Szerző: Nagyszülők Lapja
2018-06-14
Forrás: Nagyszülők Lapja
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

A konyharuhák elősegítik a kórokozók terjedését, és hozzájárulhatnak az ételmérgezések kialakulásához is - állítják a Mauritius Egyetem kutatói. A kutatás eredményét a Sciencedaily.com cikke alapján osztotta meg a Magyar Tudományos Akadémia hivatalos Facebook-oldala.

Nagyobb bakteriális fertőzés a több célra használt konyharuhákon
A Mauritius Egyetem kutatói kutatási eredményüket az ASM Microbe mikrobiológiai társaság szokásos éves gyűlésén osztották meg, melyet június 7-11. között tartottak Atlantában.

Vizsgálataikban többek között kimutatták, hogy a család mérete, az étkezési szokások és a konyharuhák felhasználási módszerei mennyire befolyásolják a kórokozók megtelepedését és összetételét.

Ételmérgezést is okozhatnak a konyharuhák! - Hogyan kerülheted el a káros baktériumok megtelepedését a konyharuhán?

A több célra - evőeszköz-törölgetésre, kéztörlésre, forró edények megfogására és a felületek tisztítására egyaránt - használt konyharuhákon nagyobb bakteriális fertőzést mutattak ki, mint az egy feladatra használatos daraboknál.

100 darab konyharuhát vizsgáltak meg
A kísérlet során 100 darab konyharuhát vizsgáltak egy hónapos használat után. A begyűjtött konyharuhák 49 százalékáról derült ki, hogy többféle baktériumot tartalmaznak, és az is kiderült, hogy a szennyeződés mértéke nőtt a családtagok számával. Sőt, nem csak a családtagok száma, hanem más tényezők is közrejátszottak, hogy milyen fajta baktériumok szaporodtak el leginkább a konyharuhán.

Amelyik családban gyerekek vannak és húst is fogyasztanak, ott gyakrabban és nagyobb mértékben volt megtalálható a konyharuhákon egyebek közt az E.coli baktérium, mely egyebek közt ételmérgezést is okozhat.

Egy konyharuhát csak egy célra
A kutatók szerint egy konyharuhát egy célra érdemes használni, a nedves konyhai törlőkendők használatát pedig érdemes elkerülni.

A legjobb, ha a konyharuhát naponta-kétnaponta cseréled, legalább 60 fokon mosod, és száradás után ki is vasalod, így tudod megelőzni a káros baktériumok megtelepedését és szaporodását.

Forrás: Facebook/MTA Hivatalos Oldal; Sciencedaily.com
Fotó: Pixabay

[x] hirdetés

Túl sok a savad? Gyakran van égő érzés a nyelőcsövedben? Gyomorfájástól, görcsöktől szenvedsz? Kattints ide és nézd meg, hogy mit tehetsz ellene! >>

Címkék: konyharuha, e.coli, ételmérgezés

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Név*