Főoldal > Cikkek > Diéta > 10 szuper tipp elhízás ellen! Nem kell fogyókúráznod, mégsem jönnek rád a plusz kilók

10 szuper tipp elhízás ellen! Nem kell fogyókúráznod, mégsem jönnek rád a plusz kilók

Szülőklapja képAz ülőmunka átka, hogy rendkívül könnyen felszaladnak ránk a kilók, pedig egy kis odafigyeléssel megelőzhetjük az észrevétlen elhízást. Dietetikus szakértőnk 10 egyszerű és könnyen betartható tanácsa arról, hogy hogyan lehet elkerülni az ülőmunkával járó plusz kilókat, illetve a sokszor kínkeserves fogyókúrát.

Szerző: Zentai Andrea
2015-06-29
Forrás: Nagyszülők Lapja
Share on Tumblr
kuldeskuldeskuldeskuldes
vonal

Az iroda irtó veszélyes hely! Számos csapdát rejt az ártatlan diétázó számára. Amikor a frissen házasodott kolléganőd hoz egy kis maradék sütit az esküvőből, amikor hatalmas tortával ünneplitek a főnök szülinapját vagy a közös túlórázáskor úgy tűnik, a legegyszerűbb pizzát rendelni vacsorára, esetleg gyorsétterem nyílik a sarkon, könnyű kísértésbe esni. Tippjeinkkel megelőzheted, hogy idén a súlyfelesleg legyen a cég ajándéka!

A dietetikus 10 tanácsa elhízás ellen


1. Evés közben ne dolgozz
A hízás egyik leggyakoribb oka a rendszertelen étkezés. Ne engedd, hogy a sok munka kizökkentsen az egészséges ritmusból: pár percet mindig harcolj ki magadnak ahhoz, hogy bekaphasd a tízóraidat, uzsonnádat is!

Evés közben ne dolgozz, ne olvasd az e-mailjeidet, a tányérodra koncentrálj. Ha az agyad evés közben mással terheled, ha nem vagy tudatában annak, hogy eszel, kevésbé érzed, ha telítődtél, így hajlamos leszel túlenni magad. Ráadásul megfosztod magad az evés örömétől.

2. Ne hagyd ki az ebédet a munkanapokon
Ha nem volt időd otthon főzni és nincs saját étterme a cégnek, az nem mentség arra, hogy kihagyd az ebédet (és ne adj' isten automatából vásárolt chipsszel és üdítővel próbáld életben tartani magad).

Mikor tudod, hogy húzós napod lesz, csomagolj magadnak olyasmit, amit két megbeszélés között is gyorsan megehetsz (pl. teljes kiőrlésű kenyérből készült szendvicset, teljes kiőrlésű lisztből készült tortillát, zöldséges fasírtot stb.).

3. Kerüld az energiaitalt, igyál helyette vizet
Akármilyen fáradt is vagy, ne igyál energiaitalt. Ezekben többnyire ugyanannyi cukor van, mint az üdítőitalokban (a mesterséges színezékekről és egyéb adalékanyagokról nem is beszélve).

Ha elfáradtál, először is igyál egy nagy pohár vizet, állj fel és mozgasd át magad: csinálj néhány fej- és vállkörzést, guggolást vagy sétálj egyet a ház körül és lélegezz jó mélyeket.

4. Az otthonról csomagolt étel ne legyen szem előtt
Tízórait és uzsonnát is csomagolsz magadnak? Jól csinálod! De ha teheted, zárd el a szendvicset, kekszet, gyümölcsöt a szekrényedbe vagy hagyd a táskádban.

Kísérletek igazolták, hogy ha mindig szem előtt, elérhető közelségben van, amit magaddal hoztál, megvan a veszélye annak, hogy észrevétlenül, nassként csipegeted el, így kisétkezésre kénytelen leszel bedobni egy csokit vagy pogácsát a büfében...

5. A fiókban inkább egészséges nassolnivalókat tarts
Készülj fel a váratlan helyzetekre: legyen egy raktárad a fiókodban teljes kiőrlésű kekszből, cukormentes müzliszeletből vagy egyéb cukormentes és pár napig eltartható termékből, hogy akkor se kelljen rossz minőségű ropin, csokin és egyebeken tengődnöd, ha például tovább kell bent maradnod a vártnál.

6. Változtass a kávézási szokásodon
Tarts magadnál szénhidrátmentes édesítőszert, hogy ne kényszerülj arra, hogy a közös kockacukorral kelljen édesítened a teát, kávét. A kávéautomatán először mindig a cukor nélkül gombot nyomd meg, és csak utólag édesíts, ha igényled, szénhidrátmentes édesítőszerrel.

Ha azt gondolnád, az a kis cukor nem számít, jusson eszedbe, hogy ez mind feleslegesen, többletként bevitt cukor, aminek az összmennyisége (napi 2 kockacukorral számolva) évente akár a másfél kilót is elérheti!

7. Mindig legyen az íróasztalodon egy teli pohár víz
Robotolás közben hajlamosak vagyunk elfeledkezni a folyadékpótlásról, az enyhe kiszáradást pedig furcsamód gyakran úgy érzékeljük, hogy éhesnek érezzük magunkat. Ha az éhségérzetet épp semmi sem indokolja, ahelyett, hogy ennél valamit, igyál meg egy nagy pohár vizet!

Tipp: ha az asztalodon mindig tartasz egy pohár vizet, ami szem előtt van, nem fogod elfelejteni, hogy néha belekortyolj (lásd 4. pont).

8. Ne egyél csak azért, mert ingyen van
Dehogy van ingyen! Kőkemény munkával kell majd ledolgoznod a pluszkilókat, amiket a tárgyalóba kitett cukorkák, teasütemények, a kollégák kínálta ilyen-olyan kóstolók vagy a partnerek által szervezett állófogadások, ajándékcsokoládék jelentenek.

Az irodában elszórt falatokat tekintsd tabunak! (Ha úgy könnyebb, gondolj arra, hogy a közös tálakba mindenki beleturkál...) A kóstolókat udvariasan utasítsd vissza, az ajándékcsomagokat, csokikat pedig passzold tovább egy szülinapos ismerősnek (így még spórolhatsz is arra a csinos fürdőruhára, amibe a diétád betartásával nyáron már biztos beleférsz majd)!

9. Használj tányért, és ne zacskóból étkezz
Sose egyél közvetlenül a zacskóból, dobozból, mert bizonyított, hogy így nem tudod pontosan megbecsülni, hogy mennyit fogyasztasz, és valószínűleg többet fogsz majd enni a kelleténél.

Mérd ki magadnak egy tányérra az adott étkezésre betervezett keksz-, mandula- gyümölcsadagot stb., a maradékot pedig csomagold vissza és tedd el.

10. Ne evéssel oldd a munkahelyi stresszt
Ha egyébként is hajlamos vagy arra, hogy nassolással vezesd le a feszültséget, a munkahelyeden fokozottabban kell figyelned arra, hogy ne nyúlj azonnal valami rágcsálnivalóhoz, ha a helyzet fokozódik.

A legjobb, ha nem tartasz a közelben semmi egészségtelen harapnivalót, és ha érzed, hogy megy fel benned a pumpa, állj fel az asztaltól, és inkább tegyél egy-két kört az irodában vagy lépcsőzz. Érdemes megtanulnod pár egyszerű, munkahelyen is alkalmazható stresszlevezető technikát is.

Szerző: Zentai Andrea dietetikus, Mandulaliget Főzőiskola
Fotó: FreeDigitalPhotos

hirdetés

[x] hirdetés

hirdetés

Túl sok a savad? Gyakran van égő érzés a nyelőcsövedben? Gyomorfájástól, görcsöktől szenvedsz? Kattints ide és nézd meg, hogy mit tehetsz ellene! >>

vonal

[x] hirdetés

Címkék: fogyókúra, elhízás, diéta, nassolás, súlyfelesleg, kilók, túlsúly

Feliratkozás hírlevélre

Érdekesnek találtad ezt a cikket? Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre.

Email*
Név*

Kapcsolódó cikkek

12 betegség, amin segít a sárgarépa - Akár nyersen, akár főzve fogyasztod
12 betegség, amin segít a sárgarépa - Akár nyersen, akár főzve fogyasztod

Mire jó a sárgarépa? Milyen jótékony és egészségvédő hatással van szervezetünkre? Milyen betegségek gyógyíthatók és előzhető meg fogyasztásával? Hogyan használjuk és milyen ételekbe tehetjük? Alábbi cikkünkben részletesen ismertetjük a sárgarépa áldásos hatásait.

tovább a cikkre
Bőrfiatalító csokoládét fejlesztettek ki - Fiatalít és cukorbetegek is fogyaszthatják
Bőrfiatalító csokoládét fejlesztettek ki - Fiatalít és cukorbetegek is fogyaszthatják

Bőröregedést gátló csokoládét fejlesztettek ki tudósok, melynek nassolásával nem csak fiatalabbak, hanem még egészségesebbek is leszünk! A bőrfiatalító csoki nem hizlal, így még a cukorbetegeknek is ajánlható.

tovább a cikkre
25 tuti tipp a fogyáshoz!
25 tuti tipp a fogyáshoz!

A fogyókúra önmagában nem elegendő az egészséges testsúly és BMI index fenntartásához. Az okos döntések, apró de hatásos változtatások hosszú távú sikert hozhatnak. Íme, néhány ötlet az életmód könnyed átalakítására.

tovább a cikkre

Vissza az előző oldalra

hirdetés

BABAVÁRÓ VAN A CSALÁDBAN?
Ajándékot keresel neki? Szeretnéd meglepni valamivel? A Pocakosnapló, a best seller kismamakönyv garantáltan telitalálat lesz! Kattints ide és lepd meg élete legfontosabb naplókönyvével! >>

vonal

[x] hirdetés

Szakértők

Babakonyha

Mit egyen az unokám

Fahéjas csiga receptje házilag - Így lesz igazán puha és omlós a tésztája tovább

Csokis-kókuszos tölcsér csokiöntettel: Leveles tésztás finomság, ahogy a cukrászok készítik! - Mutatjuk lépésről lépésre tovább

Málnás-kókuszos pillesüti recept - Lisztmentes, könnyű sütemény meleg nyári napokra tovább

Cukkini receptek egyszerűen - 5 fenséges cukkinis étel ebédre vagy vacsorára, amíg tart a szezon tovább

A klasszikus csíkos kalács receptje - Így lesz puha és foszlós a tésztája tovább

Csokis-banános kevert süti receptje - Könnyű, omlós sütemény, ami fél óra alatt megvan! tovább

Csupa csoki brownie recept - Ellenállhatatlan süti csokirajongóknak tovább

Munka, nyugdíj

Munka, nyugdíj

Nyugdíjprémium, nyugdíj-korrekció, rendkívüli nyugdíj-segély 2018: Mennyi plusz pénzre számíthatsz? Nyugdíjszakértő válaszol tovább

Nyugdíj jogszabályok 2018: Egy fontos változás, ami sok nyugdíjba készülőt érint - Nyugdíjszakértő válaszol tovább

Nyugdíjt érintő változások - Mire számíthatnak a nyugdíjasok 2018 második felében? tovább

Ezért fontos, hogy nagymamaként is odafigyelj az egészségedre - Gondtalanul élvezhesd a nagymamaság szépségeit tovább

Nyugdíj-kisokos 2018: Hogyan történik a nyugdíjszámítás? Milyen dokumentumokra van szükség a nyugdíj-igényléshez? tovább

Nők korkedvezményes nyugdíja 2018: feltételei, igénylése, korkedvezményes nyugdíj melletti munkavégzés tovább

Nyugdíj 2018: mennyivel emelkedett idén a nyugdíj? Kik igényelhetnek öregségi nyugdíjat? Mi a feltétele a nyugdíjba vonulásnak? tovább

Életmód

Életmód

Így használd a gyógyvizeket fájdalomcsillapításra! - Melyik gyógyvíz milyen betegségre jó? tovább

A betegségek hátterében vízerek és káros sugárzások is állhatnak tovább

Veszélyesek lehetnek bizonyos gyógynövények! Mit ne adjunk a gyerekeknek? tovább

Ezért muszáj párásítani a csecsemők és gyermekek szobájában tovább

Dohányzol a gyermek közelében? Ezért ne tedd! tovább

Hogyan adjuk be a babáknak, gyerekeknek a gyógyszert? tovább

Gyomorégés, székrekedés, rossz kedv ellen egyél banánt! tovább

hirdetés

ELLÁTÁSOK, TÁMOGATÁSOK KISOKOSA

Állami támogatások, kedvezményes nyugdíj, ápolási díj, időskori segély, egyszeri segély, nyugdíjas bérlet, özvegyi nyugdíj... Nézd meg, hogy mik a feltételei az ellátásoknak, támogatásoknak.

[x] hirdetés

Legnépszerűbb

Webáruház ajánló

Ha nem jön a baba

Ha nem jön a baba

2 400 Ft.-

Megnézem

Pocakosnapló

Pocakosnapló

2 800 Ft.-

Megnézem

Videók

Recept ajánlatunk

Zöldséges csirkemell

Zöldséges csirkemell

Várandós kismamáknak ajánlott ételek >>
12 hónapos kortól. >>

Hozzávalók: 4 db csirkemell 1 fej lilahagyma 1 csomó újhagyma 3 db paradicsom 1 db paprika 15 dkg reszelt sajt Tej Jódozott só Bors Mustár Vaj

Recept:

A csirkemellet alaposan megmossuk, majd a mustárral ízesített tejben 1-2 órát pácoljuk. A hagymákat, paradicsomot, paprikát karikákra vágjuk.

Egy tűzálló tálat kikenünk egy kevés vajjal. A csirkemellet alaposan lecsöpögtetjük, sózzuk, enyhén borsozzuk(...) tovább a teljes recepthez...


hirdetés

CSED, GYED, GYES kalkulátor

Tudod, hogy mennyi lesz a Csed, Gyed, Gyes összege? Kalkulátorunkkal könnyen kiszámíthatod. Speciális eset a Tiéd? Nálunk mindenki megtalálja a rá vonatkozó számításokat!

[x] hirdetés

Legfrissebb szakértői válasz

Szatmáry Tünde Katalin

Szatmáry Tünde Katalin

Kiemelt hazai és nemzetközi nyugdíjszakreferens

tovább a szakértőhöz >>

Tisztelt Sándor!
Ha valaki a korhatár betöltéséve nem vonul nyugdíjba, ha nem dolgozik akkor 30 naponta 0,5% al növeli ellátást.
43 év elismert szolgálati idő után az átlagkereset 86%.-át veszik figyelembe a nyugdíj megállapításnál.
Természetesen nyugdíj előszámítás igénybe vehető.
Üdvözlettel:Szatmáry Tünde Katalin

Ezt olvastad már? [x]
Mit egyen az unokám

Fahéjas csiga receptje házilag - Így lesz igazán puha és omlós a tésztája

vissza vissza